De Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Suzanne en Paul Bosch - WaarBenJij.nu De Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Suzanne en Paul Bosch - WaarBenJij.nu

De Cameron Highlands

Door: Suzanne Bosch

Blijf op de hoogte en volg Suzanne en Paul

28 Juli 2016 | Maleisië, Cameron Highlands

Het laatste stuk van de busreis was door de jungle. Echt mooi! Langs de kant van de weg zag je winkeltjes waar ze fruit en zelfgemaakte spullen verkochten. Ook zagen we de eerste theevelden. Het was inderdaad een stuk kouder, lekker! Het was al donker toen we aankwamen maar we konden het in een keer vinden. We zitten in een guesthouse. Heel leuk want er hangt een goede sfeer en de andere reizigers zijn relaxt en aardig. ‘s Avonds aten we bij een restaurant met half Nederlandse eigenaar. Dus hadden we iets met Pindasaus! Bij een bar gingen we de formule 1 kijken, voorzien van cocktails :). Je moet toch wat als de formule 1 je niet heel veel boeit.

Op maandag was de theeplantage dicht dus gingen we een van de wandelingen uit de omgeving doen. Door de jungle naar een bergtop. Ondanks de koelere temperaturen was het een goede conditietraining. Pffffff, vermoeiend. Het uitzicht was niet echt boeiend en er stond een grote elektriciteitspaal op de top. Maar onderweg wel zo'n vliegenetende plant gezien die wij alleen kennen van de Eurofleur. En we hebben vandaag een durian geproefd. Een vrucht die vaak verboden is om mee te nemen in de bus vanwege de stank. Het ruikt wel lekker maar ook ergens naar gft container in de zon die vol fruit zit. De smaak is iets van ui, vlees, kaas en fruit. Heel vreemd, maar minder erg dan verwacht vanwege z'n reputatie.

Op dinsdag hadden we een halve dag tour geboekt. We gingen met een jeep (waar dikke zwarte rook uit komt, uit alle bussen en vrachtwagens hier trouwens. Niet te harden, de hele weg is rokerig, lekker gezond zo naast de thee..). Eerst werden we bij een mooi uitzichtpunt gedropt, we waren niet de enige. Het uitzicht was wel heel erg mooi! Maar er lag op al de uitzichtpunten wel veel afval van toeristen… beetje jammer. Daarna gingen we naar Mossy forest. Wat de naam al zegt, een mossig bos, op 2000 meter. De top zat in de mist en het regende pijpenstelen.. lang leve de ikea poncho!! Je zou een fantastisch uitzicht moeten hebben. Maarja hoort erbij. Ten slotte gingen we naar een fabriek waar de verse theebladeren werden verwerkt. Het rook er naar… thee :D. De middag hadden we voor onszelf. We hadden relaxt geluncht in een mooie tuin en waren daarna naar een watervalletje gelopen. Het water lag weer vol met plastic, zonde!

Op woensdag namen we de bus naar Penang. Een rit van uiteindelijk zo'n 6 uur. De foto's komen op facebook aangezien deze site heel moeilijk doet vanaf een tablet of telefoon.

• 30 Juli 2016 - 01:44

Charlotte Van L:

Heerlijk die avonturen van jullie. Ik drink er nog een lekker gerookt kopje thee op. Alle liefs! X