De eerste week: Hong Kong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Suzanne en Paul Bosch - WaarBenJij.nu De eerste week: Hong Kong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Suzanne en Paul Bosch - WaarBenJij.nu

De eerste week: Hong Kong

Door: Suzanne Bosch

Blijf op de hoogte en volg Suzanne en Paul

19 Juli 2016 | Hong Kong, Hongkong

We zijn al weer bijna een week in Hong Kong dus tijd voor ons eerste echte blog. Op dinsdagmiddag vertrokken we vanuit Nederland. We vlogen pas om 19.40 dus hadden daarvoor nog genoeg tijd om met onze ouders in de bruine kroeg op Schiphol te lunchen met bier en kroketten. Nadat we uitgezwaaid waren vlogen we naar Frankfurt. Onderweg kregen we brood en drinken en je moest bijna haasten om het op te eten want toen ging het vliegtuig al weer landen. We hadden ruim een uur de tijd om over te stappen voor we rechtstreeks naar Hong Kong vlogen. We vlogen met een a380. Zo'n vliegtuig met 2 verdiepingen en een wenteltrappetje! We hadden op de bovenverdieping stoelen naast elkaar gereserveerd want wij wilden natuurlijk wel boven zitten en over een wenteltrap lopen in een vliegtuig!
De vlucht was relaxt met een schermpje voor ons en avondeten en ontbijt en drank, zelfs Bailey's was een mogelijkheid! En dat zonder fancy stoelen.

Maar goed, Hong Kong. Nadat we onze bagage hadden en we voor 't eerst echt met een backpack rondliepen werden we overvallen door de hitte. Jeetje wat is het ontzettend warm en klam hier! Terwijl we op de bus stonden te wachten voelde je het zweet van je af stromen. Dat wordt nog wat! De bus bracht ons naar de wijk Central waar we via airbnb in iemands huis een kamer hebben gehuurd. Na wat zoekwerk met ons mobiel hadden we uiteindelijk de plek gevonden. Een super fijne plek in toch zo'n opeengepakte kubuswoningen stad.

Op de eerste dag was het bewolkt en regende het. Toen het droog was zijn we de buurt gaan verkennen. Er zijn hier super veel winkeltjes met gedroogde stinkende dingen waarvan je geen idee hebt wat het is. Later zijn we er achter gekomen dat dit traditionele medicijnwinkels zijn. Sommige dingen zijn ook super duur, 1000 euro voor…? gedroogde walvis ofzo. Ook is er hier in de wijk Mid Levels een stelsel van roltrappen zodat je niet zo veel hoeft te lopen. 's ochtends gaan ze omlaag en de rest van de dag omhoog. Wel grappig bedacht maar we vonden het niet echt bijzonder. Verder zijn we naar een park met apen en vogels geweest. En hebben we de starferry genomen naar de overkant. Veel leuker dan de metro en maar hk2.5$, 30 eurocent ongeveer. En je hebt een mooi uitzicht over beide kanten van de stad. 's avonds aten we bij een Koreaans restaurant met stokjes natuurlijk, het gaat steeds beter. Lekker een volle eerste dag meteen.

Op vrijdag werden we pas om half 1 wakker. Nog een klein beetje een jetlag ;) We gingen die dag naar The Peak. Dit ligt op een hoge berg achter Hong Kong en je hebt een goed uitzicht op hoe de stad is gebouwd en hoe immens veel wolkenkrabbers er wel niet zijn. Je kon met het traditionele trammetje omhoog en omlaag maar de wachtrij was minstens een uur, daar hadden wij geen zin in. Dus maar weer met de bus terug. Bij de haven hebben we nog van de lichtshow genoten. We stonden niet helemaal op de goede plek maar het was toch mooi. En het waaide een beetje, joepie! We kunnen al iets beter met de hitte dealen maar zoeken toch nog zeker 1 keer per dag een mall op om even af te koelen in de airco. En die koude douche aan het eind van de dag is gewoon noodzakelijk. Zaterdag zijn we met de metro naar Kowloon park gegaan en hebben we daar en in die wijk rond geslenterd. Hong Kong is best heel duur, iig duurder dan verwacht. Maar de MC Donalds is daarentegen weer de goedkoopste ter wereld. 2 big Mac menu met cola en friet voor 9 euro. Chill!

Op zondag zijn we op aanraden van iemand uit Barbados, die ook in dit huis verblijft, naar the big Buddha geweest op Lantau island (niet echt een eiland). Een hele tocht voor we er waren. Onderweg nog een wandelende tak van zeker 20 cm gezien! Erg toeristisch maar wel erg leuk om gezien te hebben. Hier hebben we ook officieel de vieste noodles ever gegeten. Maar het uitzicht was er mooi en we zijn met de cable car weer omlaag gegaan waardoor we ook een heel mooi uitzicht hadden.

Gister was ons laatste dagje en hebben we eerst uitgebreid koffie gedronken. Daarna zijn we naar Hollywood road gelopen waar je allemaal antiekwinkeltjes hebt en leuke zijstraatjes. 's avonds hebben we sushi gegeten van zo'n lopende band. Wilden we altijd al een keer doen. Nu zitten we op het vliegveld te wachten op onze vlucht naar Kuala Lumpur in Maleisië!

Om een of andere reden staan de foto's allemaal dwars door elkaar. Ook 't uploaded via deze site is mega onhandig dus zal volgende keer gewoon een link van een album toevoegen.

• 19 Juli 2016 - 21:09

Kees Habben Jansen :

Begin van de reis is in ieder geval prachtig

• 19 Juli 2016 - 23:26

Irene:

Wat heerlijk om jullie verhalen zo te lezen.Ikvoel mee met de warmte en de geuren.Veel plezier in Maleisie.
    Groetjes Irene .